Тема: Повітря, його склад
Мета: Розширити і поглибити знання учнів про повітря, які вони здобули з уроків природознавства. Сформувати та розширити уявлення про повітря, як суміш різних газів.
- Виховати відповідальність перед суспільством та природою, щодо збереження від забруднень повітря.
- Створити емоційний настрій і збудити інтерес до засвоєння нових знань, самостійного вирішення проблем.
Поняття та терміни: суміш, кисень, інертні гази, повітря.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про склад та властивості повітря.
- З якими властивостями повітря ви вже знайомі?
- Чи доводилося вам бачити повітря? Як можна довести існування повітря навколо нас?
- Для чого людині потрібне повітря?
Розповідь вчителя з елементами бесіди
Повітря оточує нас з усіх сторін. Кожна щілина, дірка, взагалі будь-який простір, не зайнятий нічим іншим, заповнений повітрям. Кожного разу, роблячи вдих, ви заповнюєте повітрям свої легені.
Незважаючи на те, що ви не бачите повітря, не можете спробувати його на смак або відчувати на дотик, повітря аж ніяк не є порожнечею. Повітря представляє собою частину навколишньої оболонки або матерії, що нас оточує. ( Слайд 1 ) Повітря майже завжди знаходиться в газоподібному стані, однак його не можна назвати газом, тому, що в дійсності він складається з суміші різних газів( Слайд 2), причому на два з них припадає 99 % від усього об'єму повітря. У будь-якому місці на Землі, повітря складається з 78 % азоту, а на 21% з кисню. Крім того в ньому завжди присутня не велика кількість вуглекислого газу, аргон, який займає 1 % об’єму, та залишок менше 1% займають рідкісні гази (Слайд 3).
Фізичні властивості повітря( Слайд 4 )
Очищене від сторонніх домішок, водяної пари й вуглекислого газу, повітря зовсім безбарвне і прозоре. Воно не має ні запаху, ні смаку. Маса 1 дм3 повітря за температури 0 °C та атмосферного тиску 760 мм рт. ст. дорівнює 1,293 г. Середня молярна маса 22,4 дм3/моль• 1,293 г/дм3 = 28,96 г/моль.
Цікаві факти про повітря( Слайд 5-7 )
III. Виконати домашнє завдання: виконати проектну роботу на тему
« Проблема забруднення повітря та способи її розв'язування»
|