проект
УДОСКОНАЛЕННЯ виховної роботи
«КОНКУРЕНТНОЗДАТНА ТА КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНА ОСОБИСТІСТЬ»
Взаємодія закладу освіти, сім’ї та громадськості є важливим чинником у створенні сприятливих умов для гармонійного розвитку майбутнього громадянина України.
Зміст проекту визначає й закладає основу превентивної роботи з учнями при залученні активного батьківства. Проект передбачає комплекс організаційно-педагогічних і науково-методичних заходів, спрямованих на виконання Законів України «Про загальну середню освіту», «Про освіту», Концепції національного виховання, Концепції громадянського виховання, Основних орієнтирів виховання учнів 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Таким чином, до результатів виховного процесу відносять:
— сформованість провідних якостей особистості вихованця;
— систему моральних знань, навичок, вмінь і звичок та ціннісних орієнтацій вихованця;
— конкретні дії та вчинки вихованця, їхній вплив на результати його діяльності, виконання певних обов'язків;
— психологічну і духовну готовність вихованця до повноцінної творчої життєдіяльності;
— всебічний і гармонійний розвиток особистості вихованця, узгодженість його дій з його переконаннями, життєвими настановами та суспільними вимогами;
— активну життєву настанову й орієнтацію на досягнення суспільно значущих успіхів у майбутньому тощо.
Ці результати водночас є показниками оцінки вихованості.
Основними критеріями оцінки результатів діяльності виховної системи можуть бути:
— відповідність досягнутих результатів виховання поставленій меті;
— рівень вихованості конкретних вихованців, згуртованість колективів, позитивний морально-психологічний клімат у них;
— відповідність вихованості загальноприйнятим цінностям, нормам, правилам поведінки;
— конкретні дії, вчинки вихованців, їхній характер та відповідність загальнолюдським цінностям;
— оптимальність системи виховної роботи і дієвість конкретних виховних впливів;
— педагогічна майстерність вихователів, оптимальне планування, організація та здійснення виховної роботи тощо.
Завдання проекту:
- Створення умов для всебічного розвитку особистості в сучасних умовах;
- формування навичок успішної адаптації школярів у соціумі;
- формування правового світогляду учнів;
- набуття учнями знань, умінь і навичок реалізації здорового способу ;
- життя та попередження виникнення шкідливих звичок;
- формування навичок відповідальної поведінки учнів;
- попередження випадків дитячого травматизму;
- підвищення обізнаності учнів щодо проблеми ВІЛ/СНІДу;
- виховання толерантного ставлення учня до оточуючих;
- розвиток творчих, лідерських здібностей кожної дитини;
- встановлення тісного контакту між учительським та батьківським колективами.
Шляхи реалізації проекту
№ |
Заходи |
Термін |
Відповідальні |
Примітка |
|
Ознайомити учасників виховного процесу з діючою нормативною базою |
Серпень – вересень щороку |
Адміністрація |
|
|
Будувати виховний процес на засадах планомірності, діагностики, системності, масовості |
Вересень, січень щороку
|
класні керівники |
|
|
Оновлювати банки даних на учнів різних підконтрольних категорій |
Двічі на рік |
класні керівники |
|
|
Активізувати роботу щодо впровадження активних нетрадиційних форм виховної роботи: тренінги, круглі столи, дискусії, квести, презентація класних колективів, захист мін-проектів, виступи агітбригад, створення власних відеокліпів |
Постійно |
Класні керівники |
|
|
Підвищити рівень впливу на поведінку учнів через роботу Ради профілактики, залучати представників соціальних служб |
щомісяця |
Рада профілактики |
|
|
Удосконалити зворотній зв'язок між класними керівниками, батьками та адміністрацією школи |
Постійно |
класні керівники |
|
|
Організувати роботу консультаційного центру для батьків «Школа свідомого батьківства» |
З вересня 2019р |
Адміністрація |
|
|
Запровадити проведення культурно-пропагандистської програми «Стій! Зупинись! Подумай! Навіщо тобі шкідливі звички» |
З вересня 2019 |
класні керівники |
|
|
Активізувати проведення тренінгів-попереджень про відповідальність за скоєнні неповнолітніми правопорушення |
Березень щороку |
Вчитель правознавства |
|
|
Проводити моніторинг змін у виховній системі |
Двічі на рік |
класні керівники |
|
Заходи для педагогічного колективу |
||||
|
Оновлювати дані щодо визначних дат, історичних подій, які сприятимуть вихованню підростаючого покоління |
Травень щороку |
Директор закладу |
|
|
Вивчати та пропагувати кращий досвід щодо організації виховної роботи в школі |
Постійно |
Педагогічний колектив |
|
|
Проводити практикуми для класних керівників щодо впливу асоціальних і антисоціальних неформальних об'єднань молоді, впливу через мережу Інтернет |
Двічі на рік |
Керівник ШМО класних керівників |
|
|
Забезпечити участь учителів, класних керівників у проблемно-тематичних курсах, конкурсах, семінарах, вебінарах
|
постійно |
Адміністрація |
|
|
Висвітлювати інформацію про зміст виховної системи в школі на сайті школи |
Постійно |
учитель інорматики |
|
|
Залучати соціальні служби, громадські організації, медичні установи до проведення профілактичної роботи |
2019-2024 |
Директор закладу |
|
|
Удосконалити систему проведення тематичних вечорів, свят, зустрічей |
2019-2024 |
Директор закладу |
|
|
Звітувати перед громадськістю про результати виховної роботи |
2019-2024 |
Директор закладу |
|
|
Застосовувати інноваційні педагогічні технології виховання під час проведення тематичних місячників, загальношкільних та класних виховних заходів |
2019-2024 |
класні керівники |
|
Очікувані результати проекту:
- Активізація діяльності педагогічних працівників у дослідженні і вирішенні проблем превентивного виховання;
- залучення медичних, соціальних та правоохоронних закладів до вирішення проблем попередження правопорушень і злочинності, координації зусиль суб'єктів превентивної діяльності;
- посилення роботи з попередження вживання наркотиків, алкоголю, тютюну, ВІЛ-інфікованості, формування у молодого покоління навиків здорового способу життя;
- зміна моделі поведінки неповнолітніх груп ризику;
- зменшення кількості так званих «важких учнів та родин»;
- створення здорового мікроклімату для виховання здорової особистості;
- підвищення рівня довіри батьків до навчального закладу.