РОЗДІЛ V
ПЕДАГОГІЧНЕ ПАРТНЕРСТВО
Проект
«Родинне виховання»
Виховання дитини в школі і сім'ї – це єдиний нерозривний процес. Тому надзвичайно важливо, щоб учителі і батьки об'єднали свої можливості і тісно співпрацювали в організації спільної діяльності з виховання підростаючих поколінь. Становлення такої співпраці передбачає виявлення та активізацію виховних можливостей сім'ї, підвищення педагогічної культури батьків та організацію спільної діяльності сім'ї та школи.
Завдання:
Сприяти формуванню особистісних рис громадянина України шляхом гармонійного поєднання шкільного і сімейного виховання.
Задачі:
- Ознайомлення батьків з нормативними документами щодо виховання дитини в сім'ї та школі.
- Ознайомлення батьків із завданнями закладу на навчальний рік.
- Організація діяльності ради закладу, закладу.
- Залучення батьків до спільної діяльності у системі школа-дитина-родина.
- Надання психолого-педагогічної допомоги батькам у вирішенні проблем сімейного виховання та підвищення їх педагогічної культури.
- Дотримування єдиних вимог до виховання дітей у школі і сім'ї.
Принципи
1. Принцип українознавства – відродження традицій української сім'ї на основі вивчення історії та культури своєї сім'ї і рідного краю, відродження звичаїв і обрядів.
2. Принцип єдності сімейного і шкільного виховання – дотримування єдиних вимог до виховання дитини у сім'ї та школі.
3. Принцип систематичності і послідовності – керівництво психолого-педагогічною самоосвітою батьків і включення їх у діяльність з виховання дітей.
4. Принцип гуманізму – ставлення до дитини як до найвищої цінності.
5. Принцип правової інформованості – створення науково-правової бази з вивчення прав і обов’язків дитини і батьків.
6. Принцип добровільності – добровільна участь батьків у даній програмі.
Шляхи реалізації:
І. Ознайомлення батьків зі змістом і методикою навчально-виховного процесу.
№ |
Заходи |
термін |
відповідальний |
Примітка |
1 |
Ознайомлення батьків зі Статутом школи, шкільними традиціями, зі специфікою роботи закладу |
вересень 2019-2024 |
кл.керів. |
|
2 |
Екскурсія по школі. |
жовтень 2019-2024 |
кл.керів. |
|
3 |
Ознайомлення батьків учнів 1-9 класів із результатами медичного огляду. |
грудень 2019-2024 |
медсестра |
|
4 |
Проведення загальношкільних батьківських зборів «Про результати діяльності школярів 1-9-х класів за І семестр» |
січень 2019-2024 |
адміністрація |
|
5 |
Проведення засідання «круглого» столу у ланцюжку «дитина - сім'я-дитячий садок-школа» |
березень- квітень 2019-2024 |
кл.керів.
|
|
6 |
Проведення шкільної конференції за підсумками навчального року. |
травень 2019-2024 |
Адміністрація, кл.керів. |
|
ІІІ. Залучення до сумісної діяльності батьків і дітей
№ |
Заходи |
термін |
відповідальні |
1 |
Участь батьків і дітей у всіх формах позаурочної роботи, що організовує школа – змагання, вечори, свята, походи, екскурсії. |
упродовж року |
кл.керівники |
2 |
Залучення батьків до оформлення навчальних кабінетів і школи. |
упродовж року |
кл.керівники |
3 |
Активне залучення батьків до профорієнтаційної роботи в школі: ознайомлення учнів зі своїми професіями, екскурсії на підприємства села, профконсультації. |
упродовж року |
кл.керівники |
ІV. Корекція негативних проявів виховання в родинах окремих учнів.
№ |
Заходи |
Термін |
1 |
Відвідування класним керівником кожної родини вдома. |
упродовж року |
2 |
Самоосвіта батьків. |
упродовж року |
3 |
Проведення психолого-педагогічних консультацій для батьків (індивідуальні та групові). |
упродовж року |
4 |
Надання психолого-педагогічної допомоги батькам, які мають «важких» дітей. |
упродовж року |
5 |
Надання педагогічної допомоги батькам, які мають обдарованих дітей. |
упродовж року |
V. Взаємодія школи з громадськими організаціями батьків
№ |
Заходи |
термін |
відповідальні |
1 |
Сумісна діяльність батьківської ради школи з класними радами. |
постійно |
голова батьківської ради школи |
2 |
Сумісна діяльність з органами ОКМДН, ССН, центром по справах молоді, МЦДСМ. |
постійно |
заст.директора з ВР |
Очікувані результати:
- Підвищення успішність процесу навчання і виховання дітей.
- Зміцнення зв'язків сім'ї, освітнього закладу, громадськості.
- Залучення всіх учасників до активної життєдіяльності класного колективу.
- Організація змістовного дозвілля школярів, педагогічного всеобучу батьків тощо.
- Вирішення питань зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової, культурно-спортивної, корекційно-відновлюючої та актуально-оздоровчої бази навчального закладу.
- Формування педагогічної культури батьківської громадськості.