Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 08.05.2024, 23:07

Сіверська гімназія №3

</>
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 108
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2020 » Березень » 27 » Основи здоров'я 7 класи. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків
09:12
Основи здоров'я 7 класи. Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків

ШАНОВНІ СЕМИКЛАСНИКИ!

 Опрацьовуючи матеріал уроку обовязково  складайте конспект

 у зошиті з основ здоровя

Двадцять сьоме березня

Тема: Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків

1.Читання притчи

...Студенти вже заповнили аудиторію і чекали початку лекції. Ось з'явився викладач і виставив на стіл велику скляну банку, що багатьох здивувало:

- Сьогодні я хотів би поговорити з вами про життя, що ви можете сказати про цю банку?

- Ну, вона порожня, - сказав хтось.

- Абсолютно вірно,- підтвердив викладач, потім він дістав з-під столу мішок з великими каменями і почав укладати їх в банку до тих пір, поки вони не заповнили її до самого верху.

 - А тепер, що ви можете сказати про цю банку?

- Ну, а тепер банка повна! - знову сказав хтось із студентів.

Викладач дістав ще один пакет з горохом, і почав засипати його в банку. Горох почав заповнювати простір між каменями:

- А тепер?

- Тепер банка повна!!! - почали вторити студенти.

 Тоді викладач дістав пакет з піском, і почав засипати його в банку, через якийсь час у банці не залишилося вільного простору.

- Ну тепер-то банка точно повна - загаласували студенти.

- А тепер я буду пояснювати вам, що зараз відбулося. Банка - це наше життя, камені - це найважливіші речі в нашому житті, це наша сім'я, це наші діти, наші любі, все те, що має для нас величезне значення; горох - це ті речі, які не так значимі для нас, це може бути дорогий костюм або машина і т.д.; пісок - це все дрібне і незначне в нашому житті, всі ті дрібні проблеми, які супроводжують нас протягом всього нашого життя; так ось, якщо б я спочатку засипав у банку пісок, то в неї б вже не можна було вмістити ні горох, ні каміння, тому ніколи не дозволяйте різного роду дрібницям заповнювати ваше життя, закриваючи вам очі на більш важливі речі.

Родина, друзі, однокласники, вчителі — це ваше найближче соціальне оточення. У процесі спілкування між вами вини­кають стосунки і взаємовпливи: ви впливаєте на них, а вони — на вас. Однак цей вплив може бути як позитивним, так і негативним.

  1. Відгадайте «приховані» слова
  • Дерево міцнекорінням, а людина — (друзями).
  • Ненадійний (друг) гіршевідвертого ворога.
  • (Дружбу) дружбою шукають.
  • Сонцезігріваєповітря, а друг (душу).
  • (Друг) пізнається в біді.

3.Робота в зошитах

Відкрийте зошити і запишіть імена десятьох людей із найближчого оточення. Оцініть ці стосунки за 5-ю шкалою:

5 – чудові

4 – теплі

3 – рівні

2 – прохолодні

1 – погані

0 – дуже погані

Якщо ви подивитеся в свої записи, то у більшості найкращі стосунки будуть із батьками, а на другому місці уже друзі і т.д.

У своїй поведінці люди керуються певними життєвими принципами.  Якщо людина до­тримується їх, на неї чекає успіх, якщо порушує — невдачі.

Існує ще один важливий життєвий принцип — синергія (від англ. syn— спільна та energy— енергія).

Синергія означає, що ціле є значно більшим, ніж сума його скла­дових. Приклади синергії знаходимо у природі, техніці, музиці, спорті.

4.Бесіда про принципи формування міжособистісних стосунків:

  • У кожного з нас складаються певні відносини з іншими людьми. Які це відносини?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що родинні відносини характеризуються любов’ю, турботою, увагою один до одного протягом усього життя. Сім’я — це перша мала група людей, в якійлюдинабере участь.

Коли дитина підростає, у неї виникають відносини з різними людьми, які не є їй родичами. З’являються друзі і формуються дружні стосунки.

Уміння встановлювати і зберігати дружні відносини — надзвичайно важлива здатність людини. Дружба завжди добровільна й заснована на взаємній симпатії. Дружба — це відношення внутрішньої близькості й довіри. Друзі можуть ділитися своїми почуттями і страхами, докладно обговорювати свої проблеми.

Якщо ми виконуємо з іншими людьми спільну роботу, то виникають ділові відносини.

 

Міжособистісні стосунки — це взаємозв'язки, які суб'єктивно переживаються, об'єктивно проявляються в характері та способах взаємного впливу людей у процесі спільної діяльності та спілкування.

Типи міжособистісних стосунків

Знайомство

Приятелювання

Дружні

Сімейні, родинні

Любовні, романтичні

  1. Читання історії «Два товариші»

Жили – були два добрі товариші. Якось вони посперечалися, і один із них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса».

Потім вони знайши озеро, у якому вирішили скупатися. Той, який отримав ляпас, ледь не потонув, і його друг його врятував. Коли він отямився, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

Той, хто дав ляпаса і який врятував життя своєму другові, запитав його:

  • Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?

Друг відповів:

  • Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хто – небудь робить щось для нас гарне та добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стерти це з нашої пам'яті.
  1. Обговорення історії
  2. Що є основою справжньої та вірної дружби? (Вміння пробачати і не залишати друга в біді.)
  3. Чи можна такий висновок застосувати і щодо стосунків у сім`ї, родині?
  4. Розгляд ситуації

У сім'ї, крім Сашка, мешкають батьки та бабуся з дідусем. Іван та Софія проживають разом із батьками. А Наталка мешкає тільки з мамою.

  • У якій сім`ї більш позитивний (негативний) вплив найближчого оточення дітей?
  • Змоделюйте міжособистісні стосунки в усіх типах сімей.
  • Чи існують ризики найближчого оточення в таких родинах? Які саме?
  • Яким чином вони налагоджують свої стосунки.
  1. Вправа «Чим може допомогти друг?»

— Що ви робите, коли у вас поганий настрій? (Можливі відповіді: «Слухаю музику. Граю на комп'ютері. Читаю. Йду світ за очі... Телефоную другові»)

— Щокраще: переживати одному або поділитисят руднощами з кимось?

— Чого б ви очікували від друга, коли у вас поганий настрій?

— Які вміння повинен мати хороший друг, помічник?

— Ось, що вважають з цього приводу люди, які багато років займаються підтримкою інших людей. Чад Вару, який організував перший телефон довіри, помітив, що хороший консультант на телефоні довіри виходить з доброзичливої людини, яка має такі якості:

- не засуджуєінших;

- більше вислуховує, ніж радить;

- допускає, що за певних обставин подібна складна ситуація могла трапитися і з ним;

- терплячий;

- зацікавлений в іншій людині.

Не всі друзів міють так підтримувати і вислуховувати — вони поки що вчаться, як і ви. У цьому немає їхньої провини. Просто в деяких випадках їм складно придумати, як допомогти. Тому потрібно дотримуватися таких якостей, треба навчитися: цінувати і використовувати відмінності, що існуютьміж людьми; спілкуватися, взаємодіятиі будувати стосунки на основі партнерства — використовувати сильні якості такомпенсувати недоліки одне одного.

  1. Запитання для повторення й обговорення

1. Які у вас сімейні обов'язки?

2. Чим дружня компанія відрізняється від офіційної групи?

3. Наведіть приклади дружніх відносин.

4. Хто на вас впливає більше — батьки чи ровесники?

5. Яких правил спілкування треба дотримуватися у міжособистісних стосунках?

6. Який тип відносин переважає у вашому класі?

7. Доведіть, що в родині ви одержуєте перший життєвий досвід і вчитеся поводитися певним чином.

8. Чи можна ваш клас назвати колективом?

9. У чому проявляється відповідальність за виконання спільної справи?

                               ДОДАТКИ

Додаток 1.

Жили – були два добрі товариші. Якось вони посперечалися, і один із них дав ляпаса іншому. Останній, відчуваючи біль, але нічого не кажучи, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса».

Потім вони знайши озеро, у якому вирішили скупатися. Той, який отримав ляпас, ледь не потонув, і його друг його врятував. Коли він отямився, він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя».

Той, хто дав ляпаса і який врятував життя своєму другові, запитав його:

  • Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?
  • Друг відповів:
  • - Коли хто – небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли це стерти. Але коли хто – небудь робить щось для нас гарне та добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стери це з нашої пам'яті.

Додаток 2.

  • Чи завжди ваш життєвий досвід підтверджує думку про те, що найближче оточення тільки позитивно впливає на підлітка?

Родина

Друзі

Жорстоке поводження

Кримінальні порушення

Приниження

Прогулювання уроків

Пияцтво

Наркоманія

 

 

 

 

 

 

Чи потрібно протидіяти впливу цих чинників?

Додаток 3.

Віслюк

Східна притча

Якось батько з сином мандрували. Батько сидів на віслюку, а син вів віслюка за вуздечку. Раптом вони почули, як один перехожий каже іншому:

— Поглянь па цього бідолашного хлопчика. Його маленькі ніжки ледь встигають за віслюком. Жорстокий батько не знає жалю.

Чоловік узяв ці слова близько до серця. Він зліз з віслюка і звелів сину їхати верхи. Не минуло і кількох хвилин, як вони зустріли ще перехожих, які почал показувати на них пальцями і хитати головами:

— Яка ганьба! Малий їде верхи, як султан, а його бідолашнийбатько біжить слідом.

Хлопчик страшенно зніяковів і попросив батька сісти позаду нього.

Люди добрі, подивіться на це, — заголосила жінка під чадрою. —
Як вони мучать нещасну тварину!У неї вже хребет провис, а старий і малий нероби сидять на ньому, як на канапі.

Батько з сином мовчки злізли з віслюка і, понуривши голови, побрели далі. За рогом вони зустріли інших перехожих, які почали насміхатися з них:

— Чого це ваш віслюк нічого неробить, від нього жодної користі, навіть не везе когось із вас на собі?

Батько зітхнув, пригостив віслюка соломою і сказав синові:

— Хоч би що ми робили, хлопче, неодмінно знайдеться той, хто з нами не погодиться. Гадаю, ми самі маємо вирішувати, як нам мандрувати.

Переглядів: 1656 | Додав: ksena9944 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz