Завдання на 27.05.2020 р.
Перша допомога в разі ураження електричним струмом, попадання хімічних речовин на шкіру, отруєння
Завдання на 20.05.2020 р.
Телефони аварійних служб. Повідомлення рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками
Завдання на 13.05.2020 р.
Тема. Безпека руху велосипедиста. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста.
Завдання на 06.05.2020 р.
Завдання на 29.04.2020 р.
Завдання на 22.04.2020 р.
ТЕМА. Безпека під час користування засобами побутової хімії
Завдання на 15.04.2020 р.
Завдання на 08.04.2020 р.
Способи протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі
Завдання з 13.03 по 27.03
ШАНОВНІ ШЕСТИКЛАСНИКИ!
Опрацьовуючи матеріал уроку обов’язково складайте конспект
у зошиті з основ здоров’я
Двадцять п’яте березня
Тема. |
Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. |
|
Епіграф уроку: «Скажи мені, хтотвій друг, і я скажу, хтоти». |
Життя неможливе без спілкування з оточуючими людьми. Людям завжди потрібні підтримка та схвалення близьких і друзів. У підлітковому віці це має особливе значення.
У спілкуванні з однолітками, у підліткових компаніях обговорюють спільні проблеми, із захопленням розповідають про враження від перегляду кінофільму, говорять про плани на майбутнє. Маючи спільні інтереси й захоплення, ровесники можуть разом проводити дозвілля. Підліткам важлива думка компанії однолітків. У взаємному спілкуванні підлітки вчаться розуміти одне одного, відстоювати власні думки й дослуховуватися до думок інших.
Спілкуючись, підлітки часто переймають риси, а іноді й захоплення інших однолітків компанії. Вживають однакові слова, використовують схожі жести.
Починають носити одяг одного стилю, слухати ту саму музику, що й інші.
Отже, спілкування з друзями – невід’ємна частина вашого життя.
Хто може виступати в ролі наших друзів? (Дайте відповідь на питання)
Обговоренняпритчі «Долоня і пісок»
Дівчина, гуляючи пляжем разом із мамою, запитала: «Мамо, як меніповодитися, щоб не втратитинових друзів?».
Мама подумала хвилину, потімсхилилась і взяла двіжменіпіску. Піднялаобидві руки вгору і міцно затиснула одну долоню: пісоксипавсяїйкрізьпальці, і що більше вона стискалапальці, то швидшесипавсяпісок. Друга долонябулавідкритою: весь пісокзалишився на ній.
Дівчинказдивованодивилася, а потімвигукнула: «Розумію!».
Вправа «Мій друг»
Охарактеризувати своїх друзів одним словом. (Наприклад, які?)
Кластер «Компанії»(заповніть таблицю, характеризуючи компанію з якою ви спілкуєтеся) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Що за група? |
Як часто ви зустрічаєтеся? |
Що вас об’єднало? |
Чи комфортно вам у цій групі? |
Особливі правила |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній Найближче оточення — близькі, учителі, друзі, товариші в класі та у дворі — найбільше впливає на підлітків. У підлітків часто з’являються нові захоплення і коло спілкування змінюється та розширюється. Щоб уникнути небезпеки для здоров’я, важливо вміти розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії. Вправа «Знайди причину» Вказати причину чому ми об’єднуємося в компанії
Ознаки компаній підлітків Дружні компанії
Недружні компанії
Небезпечні компанії
Висновок Для підлітків спілкування в компаніях однолітків дуже важливе. Взаємні доброзичливі стосунки сприяють розвитку кожного. Для ровесників важливо вміти обирати гідні приклади для наслідування. Щоб зберегти здоров’я, почуватися в безпеці, треба обирати для спілкування дружні компанії. Слід уникати небезпечних компаній. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Відповіді на запитання.
Вправа «Поділись емоціями» «Коли моїдрузіігнорують мене, я відчуваю…» «Коли моїдрузіпіклуються про мене, я відчуваю… ДОДАТОК МОЛОДІЖНІ СУБКУЛЬТУРИ Емо Емо (від англ. етоtіопаl — емоційний) — молодіжна субкультура, яку створили прибічникиоднойменногомузичного жанру. Це одна з найпоширеніших субкультур серед підлітків 13-18 років (хочаінодітрапляються й значностаршіприхильники). Головне для представниківемо — емоції. І вони черпаютьїхзвідусіль — ізмузики, книг, кіно. Носятьзазвичайчорно-рожевийодяг, кеди, часто стрижутьволосся й залишаютьдовгучубрину, щозакриваєпів-обличчя. Волосся й нігтінерідкофарбують у чорнийколір. Хлопцівдягаютьвузькіштанці з низьким поясом й вузькі майки з назвами рок-гуртів, ременііз заклепками. Люблятьобвішуватися значками з героями американськихмультфільмів і фенечками, полюбляютьпірсинг, татуювання. Мета їхньогоодягу — стертирізницюміж хлопцем і дівчиною. Справжнійемо не палить та не вживає алкоголь і наркотики, не береучасті у безладнихстатевихзв’язках, не зраджуєсвоїхідеалів. Емодужечутливі, емоційні, вонипротестуютьпроти «сірого, буденного» життя. Інодіцей протест може бути небезпечним для самих представниківцієїсубкультури, оскількимаєсаморуйнівний характер. ДосліджуючиІнтернет-сайтиемо, іноді можна побачити пропаганду самогубства як протест існуючому стану суспільства, як викликдорослим. Загрозаполягає в тому, щоцісайтистають особливо небезпечними для підлітків через віковіособливості, щохарактеризуютьсященесформованимсвітоглядом, підвищеноювразливістюпсихіки. Цепризводить до негативного сприйняттясвіту, усвідомленнясамогубства як єдиногозасобусамовираження. Хіпі Хіпі — американськиймолодіжнийрух, щоз’явився в середині 60-х років XX ст. та перетворився на субкультуру, став одним ізсимволівсвоєїепохи. Деколиїхназивали «дітиквітів». Хіпі — любителімузики, вегетаріанства й проповідникилюбові як вищогосенсуіснуваннялюдства. Одягхіпізазвичайстворений з виключноприроднихматеріалів, оскількивикористанняштучнихматеріалів, на думку хіпі, перешкоджаєєднанню з природою. Головними атрибутами булипов’язкахіпі, фенечки, зроблені з бісеру, макраме. Також дівчата-хіпі носили сумочки, зроблені з конопель. Крім того, будь-якийповажаючий себе представниксубкультури повинен бувмати при собі знак хіпі — пацифік, щосимволізуєрух за ядернероззброєння. У стиліцієїсубкультури і сьогоднівдягаються люди творчихпрофесій: музиканти, художники, скульптори. Панки Панк, панки (від англ. риnк — негарний, поганий) — молодіжна субкультура, щовиникла в кінці 1960-х — на початку 1970-х років у Великобританії, СІЛА, Канаді таАвстралії. Характернимиособливостями є критичнеставлення до суспільства й політики. Із панк-роком тіснопов’язанеім’явідомогоамериканського художника ЕндіУорхола.Панкивідрізняютьсястрокатим, епатажниміміджем. Вонифарбуютьволосся в яскравінеприроднікольори, начісують і фіксуютьїх лаком, гелем або пивом, щоб вони стояли сторчма. У 1980-х у панківстаємодноюзачіска «ірокез». Носятьрваніджинси, заправлені у важкі черевики (Бг.Магіепз) І кеди (Сопуєгзє). Деякіпопередньовимочуютьджинси в розчинівибілювача, щобз’явилисярудіплями. Куртка-«косуха» булаперейнята як рок-н-рольний атрибут із 1950-х, коли мотоцикл і рок-н-рол булиневід’ємними символами свободиособистості. В одязіпереважає стиль «Беасі», тобто «мертвий стиль». Панки наносять черепа й знаки на одяг і аксесуари. Також панки носятьрізніатрибутирокерських субкультур: нашийники, напульсники, браслети (переважношкіряні, із шипами, наклепками, ланцюгами) тощо. Готи Готи (від англ. gothіс — варварський, грубий) — суб-культура, щозародиласянаприкінці 70-х років XX століття у Великобританіїнаоснові панк-руху. Готична субкультура доситьрізноманітна й неоднорідна, однак для всіхїїпредставниківтієючиіншоюміроюхарактерніспецифічнийімідж та інтерес до готичноїмузики. Відпочатку будучи молодіжною, ниніця субкультура представлена шанувальникамивікомвід 14 до 45 років і старшими. Розвиток готичноїсубкультурибувтіснопов’язаний з еволюцієюмузичного жанру готичний рок. Сьогодніготична субкультура поширенапереважно в Європі й ПівнічнійАмериці, меншоюмірою — в Азії й Австралії. Вона маєрозвиненусоціальну та інформаційнуінфраструктуру — видаютьсятематичніжурнали, підтримуютьсясайти, регулярно проводятьсяготичнімузичніфестивалі. Основнимискладовимисубкультури є готична мода та готичнамузика. Готична мода дужерізноманітна і поєднує низку специфічнихнапрямків, протезагальними рисами для більшості з них є домінуваннячорногокольору в одязі, специфічна атрибутика й особливиймакіяж. До готичноїмузикизазвичайвідносятьготичний рок, дет-рок і дарк-вейв, хоча також включаютьдеякіпохідніжанри, наприкладготичний метал. На розвиток готики вплинулипевнілітературні твори й кінострічки, а пізнішевжеелементисубкультурноїестетики почали проникати в масовемистецтво. Особливо тісноготична культура пов’язана з вампірською тематикою. Готична субкультура постійнонаражається на критику з різнихпозицій. У засобахмасової інформації найчастішетиражуєтьсяспотворений, негативний образ готів. Із боку консервативнихверствсуспільства й релігійнихорганізації! на адресу готівлунаютьрізноманітнізвинувачення, які частіше не відповідаютьдійсності. Незважаючина те, щоготи в цілому негативно ставляться до сучасногосуспільства, вони здатніуспішно в ньогоінтегруватися. Рокери Термін «рокери» (як і субкультура) з’явився в 1960-му році на територіїАнглії. Спочаткувінзастосовувався до молоді, яка їздила на мотоциклах. Рух рокерів почав формуватися, коли стиль рок-н-рол набирав обертів, особливо завдяки легендарному виконавцюЕлвісуПреслі. Іміджсубкультурирокеривідрізняєтьсяпрактичністю і майже без зміндійшов до наших днів. Вони носять «косухи» — шкіряні куртки, прикрашені різними нашивками, залізними кнопками та іншою атрибутикою. Цейнапрямок дав розвиток такому руху, як байкери. Байкери (від англ. Bike — мотоцикл) — члени мотоклубу, прихильники мотоциклу не просто як засобупересування, а як невід’ємноїчастинипевного стилю життя, життєвихцінностей та кодексу правил. Кожний байкер є мотоциклістом, але не коженвласникдвоколісноїтехніки може бути віднесений до числа байкерів.
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Створити безкоштовний сайт на uCoz |