Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 16.04.2024, 15:36

Сіверська гімназія №3

</>
Меню сайту
Категорії розділу
Статті різної тематики [8]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 108
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Статті різної тематики

Урок української мови з інтерактивними елементами на тему: «Звертання. Поширені та непоширені звертання». Розробка Нечволод Л.В.

Урок української мови з інтерактивними елементами на тему: «Звертання. Поширені та непоширені звертання».

Підготувала вчитель української мови Нечволод Л. В.

 

Тема.    Звертання. Поширені та непоширені  звертання

Мета.    Поглибити знання восьмикласників про звертання, їх стилістичну роль у мовленні, розвивати вміння виділяти в реченнях поширені й непоширені звертання, правильно інтонувати такі  речення; формувати вміння визначати спосіб морфологічного вираження звертань; удосконалювати творчі вміння складати речення із звертаннями за опорними словами, розширювати речення шляхом самостійного введення в них слів-звертань, використовувати їх в усному та писемному мовленні; виховувати повагу та пошану до творчості Лесі Українки, на прикладі її життя виховувати в учнів стійкість, мужність, силу духу.

Тип:         інтегрований (українська література)

Засоби:  опорні таблиці, картки, підручники, збірки творів письменниці, портрет Лесі Українки, виставка її творів, вислови про поетесу     

Х і д   у р о к у

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель:     Сьогодні 25 лютого. Звичайний зимовий день. Це за нашим річним календарем, а от за літературним – день народження видатної поетеси Лесі Українки: 141 рік тому у родині Косачів народилася дочка Лариса, яку всі називали просто Лесею. На уроці ми вшануємо пам'ять цієї геніальної письменниці, пригадаємо її життєвий та творчий шлях. Та головним нашим завдання буде…

ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Епіграф уроку:                                                                       Ні! Я жива! Я буду вічно жити!

                                                     Я в серці маю те, що не вмирає

                                                                    Леся Українка

           Завдання уроку:

-          відновити та поглибити знання про звертання;

-          вчитися правильно інтонувати речення із звертаннями;

-          виділяти поширені й непоширені звертання, визначати, якою частиною мови вони виражені;

-          використовувати звертання (поширені й непоширені) у своєму мовленні, дотримуючись етикету;

-          складати речення із звертаннями, правильно розставляти розділові знаки.

 

IV. Засвоєння знань учнів.

 

      1. Робота в парах. За 3 хвилини  учні роблять висновок із прочитаного на картці.

Пара 1. До виділеного слова спробуйте поставити питання. Чи залежить звертання від інших слів у реченні?

Грай, моя пісне, як вітер  сей грай!

Пара 2. Що або кого називає виділене слово? Якою частиною мови воно виражається? У якій формі вживається?

Доброго ранку, чорноброва!

Весно! Прилинь!

Пара 3. Яке місце займає звертання у реченні?

Не шуми, вітре, серед ночі.

Вітре, не шуми серед ночі.

Серед ночі не шуми, вітре.

Пара 4. Як виділяється звертання на письмі?

О земле! Велетнів роди!

Слався, Вітчизно моя.

Пара 5. Із скількох слів може складатися звертання?

Здрастуй, пташечко маленька.

Молодієш, Києве, хоч старий літами.

Пара 6. Чи може займенник ТИ бути звертанням? Якщо так, то при якій умові?

Скажи ти, брате, кобзареві нехай заспіває.

Ей, ти! Чого ревеш?

Пара 7. Які почуття виражають звертання у даних реченнях?

Доле моя молодая, не покидай мене!

О, не зрадь мене, милий.

Червона калино, чого в лузі гнешся?

Пара 8. Які звертання використовуються у мовному етикеті? Де ви зустрінете такі звертання?

Любі друзі, запрошуємо вас на вечір-зустріч з поетом М.Турківським.

Привіт, Олеже!

Привіт, друже!

Пара 9. До якого стилю належать речення? У якому стилі звертання вживаються найчастіше?

Старі дуби, спасибі вам за осінь.

Громадяни! Будьте обережні з вогнем!

Вельмишановний пане президенте!

Пара 10. Зробіть усний розбір речення. Вкажіть, чим виступає звертання в реченні.

Понеси мене на крилах, радосте моя.

Відповіді учнів. Узагальнення матеріалу.

 2.  Робота з підручником  ( читання правил на сторінці 128-129)

3. Розгляд таблиці.

V. Застосування знань, умінь та навичок учнів

   Учитель: Що ви знаєте про родину Лесі Українки? (відповіді учнів)

  Прослухайте текст, випишіть власні назви та загальні, що до них відносяться. Поставте їх у кличному відмінку.

   Батько Петро Антонович був юристом, любив і поважав літературу, народну творчість, історію, мову. Кожній своїй дитині намагався дати освіту.

   Мати Олена Петрівна – відома дитяча письменниця, що мала літературний псевдонім Олена Пчілка. Мабуть, її талант передався дочці Лесі: свій перший вірш вона написала 1880 році, коли їй було всього 9 років. Крім Лесі, у родині зростали її брати і сестри. Старший брат Михайло був для неї і другом, і порадником.

   Великий вплив на неї мав її дядько Михайло Петрович Драгоманов – історик, дослідник, перекладач, композитор Микола Віталійович Лисенко, Михайло Старицький – один із засновників українського театру.

Завдання: Із словами брат, мати, Петро Антонович, Михайло скласти речення так, щоб подані слова виступали підметами, а потім звертаннями (усно).

  Учитель: Провідною темою творів Лесі Українки була тема рідного краю, України. Кожен рядок її поезії пройнятий палкою любов’ю до батьківщини, її народу.

Завдання: Знайти звертання, визначити їх місце розташування.

(усі завдання роздруковані і знаходяться на партах учнів)

1.      І ти колись боролась, мов Ізраїль, Україно моя!

2.      До тебе, Україно, наша бездольная мати, струна моя перша озветься.

3.      І все-таки до тебе думка лине, мій занепещений, нещасний краю…

4.      Слово, чому ти не твердая криця?

5.      Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє!

 

Підсумок уроку

Оцінювання. Домашнє завдання.

 Вивчити правила ,виконати вправи №241 ( перша група), № 246  (друга).

Інтерактивний метод «Мікрофон»

 -Яке звертання використували б ви  починаючи листа до бабусі, до тата ровесника  редактора газети директора школи?

-Які слова краще вживати під час звертання до незнайомої людини?

 

 

Категорія: Статті різної тематики | Додав: ksena9944 (31.01.2014)
Переглядів: 1019 | Коментарі: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz